Kulturotwórcza funkcja gier
Współczesny status gier
 

Zaloguj się
 


Zgłoszenie udziału


Na każdy referat rezerwujemy 20 min. Optymalna wielkość referatów w wersji do druku to 8-10 stron autorskich (domyślne marginesy Worda, czcionka Times New Roman 14 pkt, interlinia 1,5) - wraz z abstraktem w j. polskim (100-200 słów) i bibliografią.

 

Warunkiem dopuszczenia referatów do druku będzie pozytywna ocena recenzenta.

 

Pierwszy tom publikacji z I konferencji PTBG zostanie wydany przez Wydawnictwo Naukowe UAM w ramach serii Publikacje Naukowe Instytutu Lingwistyki Stosowanej UAM i ukaże się w marcu 2007. Poniżej spis treści.

 

Wstęp

 

I. Gra a sprawność językowa

 

Teresa SIEK-PISKOZUB Strategia ludyczna w glottodydaktyce

 

Paweł HOSTYŃSKI Po co nam luka informacyjna? Gry i zabawy w glottodydaktyce – z badań własnych

 

Alina JURASZ Kilka uwag o dydaktycznym potencjale gier językowych na przykładzie języka niemieckiego

 

Beata KĘDZIA-KLEBEKO Gra z tekstem, czyli o kształceniu literackim na lekcjach języka obcego

 

Marek LASKOWSKI Gry i zabawy językowe w ramach lekcji języka niemieckiego na przykładzie podręcznika „Hier und da”

 

Olga MAKAROWSKA Wybrane gry językowe na lekcjach języka rosyjskiego

 

Grzegorz MARKOWSKI Rola gier i zabaw w nauczaniu dorosłych na przykładzie francuskiego języka specjalistycznego jako obcego

 

Beata RUSEK Zabawy interakcyjne w nauczaniu języków obcych

 

Augustyn SURDYK Od Tolkiena do glottodydaktyki, czyli o Technice Gier Fabularnych w dydaktyce języków obcych i gustach literackich studentów

 

Anna ZWIERZYCKA–RAULINAJTYS Piosenka w nauczaniu dzieci języka obcego – zabawa, czy trudność?

 

 

II. Gra a struktura języka

 

Alicja SAKAGUCHI Gry językowe w Esperanto: kilka uwag

 

Arkadiusz JABŁOŃSKI Kontekst, fakt, działanie. Przydatność ramy kontekstowej gier w kształtowaniu i badaniu aktywności komunikacyjnej

 

Bartosz KUCZYŃSKI Gra słów i obrazu w propagandzie komunistycznej na podstawie wybranych ilustracji z czasopisma „Szpilki” z lat 1946-53

 

 

III. Gra a dyskurs literacki

 

Mirosław LOBA Gra, fikcja, fantazmat

 

Aleksandra MOCHOCKA Gra Endera O. S. Carda, czyli życie jako gra albo gra jako życie

 

Aleksandra MOCHOCKA White Wolf – Black Dog. Metafikcja w RPG

 

Michał MOCHOCKI Scenariusze narracyjnych gier fabularnych. Propozycja metody badawczej

 

Michał POTOCKI Karciany świat „Przepowiedni Dżokera” Josteina Gaardera

 

Joanna ZAWISZA-SMEJLIS, Tomasz SMEJLIS Play-by-forum – inne oblicze gier fabularnych

 

Jerzy SZEJA Przyczyny popularności fantastyki i gier fabularnych w kulturze współczesnej

 

 

IV. Gra a interakcja dydaktyczna

 

Eleonora BOBRZYŃSKA Rola metody gier dydaktycznych w nauczaniu przyrody w szkole podstawowej

 

Dominika DWORAKOWSKA-MARINOW Gry dydaktyczne na lekcjach polskiego wobec tradycyjnych metod kształcenia językowego i literackiego

 

Magdalena SAMBOR Wykorzystanie gier symulacyjnych w uczeniu kompetencji interkulturowej