PROGRAM RAMOWY KONFERENCJI
„Konsulting historyczny gier”
GODZINY
|
PIĄTEK, 18 PAŹDZIERNIKA 2024
DZIEŃ WARSZTATOWY KONFERENCJI „Konsulting historyczny gier”
(liczba miejsc ograniczona)
|
od godz. 15.30
|
Rejestracja uczestników konferencji – w budynku Coll. Novum
al. Niepodległości 4, 6. piętro bloku A
|
15.50-16.00
|
Inauguracja warsztatów (sala 602 A)
Zarząd Główny i Rada PTBG
|
Warsztaty: „Konsulting historyczny gier” (sala 602 A)
|
16.00-17.20
|
prof. UG dr hab. Michał Mochocki
Konsulting historyczny gier wideo – warsztat projektancki
|
17.30-18.50
|
dr Ewelina Gdaniec
Konsulting historyczny gier planszowych
– projektancki warsztat (nie)szablonowy
|
19.00-20.20
|
dr Marcin Pigulak
Historyczny konsulting gier w curriculum nauczania historii
– warsztat koncepcyjny i praktyczny
|
20.20
|
Zakończenie części warsztatowej
konferencji „Konsulting historyczny gier”
|
|
SOBOTA, 19 PAŹDZIERNIKA 2024
DZIEŃ WYKŁADOWY KONFERENCJI
„Konsulting historyczny gier”
(wstęp wolny)
|
od godz. 9.00
|
Rejestracja uczestników konferencji – w budynku Coll. Novum
al. Niepodległości 4, 6. piętro bloku A
|
9.15-9.30
|
Inauguracja konferencji (sala C1, parter)
Zarząd Główny i Rada PTBG
|
9.30-10.00
|
prof. UG dr hab. Michał Mochocki, Uniwersytet Gdański
Historyczny konsulting gier wideo: raport z badań
|
10.00-10.30
|
dr Jerzy Szeja, Polskie Towarzystwo Badania Gier
Historyczny konsulting gier analogowych w Polsce
|
10.30-11.00
|
dr Marcin Pigulak, UAM w Poznaniu
Historyczny konsulting gier w curriculum nauczania historii
|
11.00-11.30
|
Przerwa kawowa (6. piętro bloku A)
|
11.30-12.00
|
dr Ewelina Gdaniec, Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
dr Patryk Wasiak, Instytut Historii Polskiej Akademii Nauk
Sylabus modułowy dla historycznego konsultingu gier
|
12.00-12.30
|
prof. UG dr hab. Arkadiusz Janicki, Uniwersytet Gdański
prof. UG dr hab. Michał Mochocki, Uniwersytet Gdański
Program studiów z projektowania gier historycznych
|
12.30-13.00
|
dr Bartosz Odorowicz, Muzeum II Wojny Światowej
Planszowe gry wielkoformatowe w instytucji edukacji pozaformalnej - case study (Muzeum Gdańska, gra Westerplatte)
|
13.00
|
Zakończenie konferencji
|
Informacja o finansowaniu
Konferencja jest częścią projektu Polskiego Towarzystwa Badania Gier pt. „Konsulting historyczny gier – rozpoznanie potrzeb i stworzenie rozwiązań na potrzeby rozwoju nowej specjalizacji kreatywnej”. Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych w programie Rozwój Sektorów Kreatywnych.
|